Діловодство, пов’язане із розглядом звернень та контроль за їх виконанням у суді здійснюється окремо від інших видів діловодства.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» під зверненням слід розуміти пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги у яких висловлюється поради, рекомендації щодо діяльності органів державної влади, думки щодо врегулювання суспільних відносин, вдосконалення різних сфер діяльності держави і суспільства, прохання про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів, повідомлення про порушення чи недоліки в роботі, вимоги про поновлення прав і законних інтересів громадян.
Протягом 2018 року до Токмацького районного суду Запорізької області надійшло 22 звернення від громадян, а саме:
- щодо розгляду в судовому порядку скарги на сусідів - 7 заяв;
- щодо надання інформації – 4 заяви.
- про повернення права матері на виховання неповнолітньої дитини;
- щодо відшкодування збитку завданого незаконним звинуваченням та незаконними
діями;
- щодо територіальної підсудності;
- щодо розірвання шлюбу;
- щодо розгляду в судовому порядку заяви про самовільне перепланування коридора
загального користування;
- щодо затягування розгляду справи;
- щодо передання цивільної справи на розгляд іншому судді;
- щодо отримання копії рішення;
- щодо накладення адміністративного стягнення;
- щодо відновлення втрачених документів;
- щодо поміщення в будинок-інтернат людей похилого віку;
Із загальної кількості 4 звернення були розглянуті в той же день, 11 звернення на наступний день, 4 звернення протягом 3 днів, 3 звернення в 7-ти денний термін.
Колективних звернень у зазначений період не було.
Строки розгляду звернень визначені Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів» порушені не були.
Таке співвідношення строків розгляду звернень свідчить про оперативність їх розгляду, вирішення порушених у них питань, надання необхідних роз’яснень та інформації. Достатньої аргументації та підстав для проведення додаткових перевірок по таким зверненням встановлено не було.
Питання роботи із зверненнями громадян, організацій їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва Токмацького районного суду Запорізької області.