20 березня 2014 року, згідно з рішенням Ради суддів №108 від 25.12.2013 року, в приміщенні Токмацького районного суду Запорізької області відбулось опитування громадян – учасників судових проваджень стосовно якості та ефективності роботи загальних судів України.
В опитуванні взяли участь 30 відвідувачів суду різного віку. Громадянам було запропоновано заповнити анкету (яка складалася з 15 питань щодо діяльності апарату суду, які можна поділити на окремі блоки) та надати свої пропозиції і побажання відносно роботи апарату суду.
В першу чергу відвідувачам судової установи запропоновано оцінити якість роботи суду в цілому.
Так, 57% відвідувачів оцінили якість роботи суду в цілому "добре", "відмінно" – 33% , що у підсумку становить 90% опитаних.
Два респондента (або ж 7% опитаних) оцінили якість роботи суду "задовільно" та один - на "незадовільно".
Результати проведеного опитування з питання чи комфортно їм у приміщенні суду, чистим і прибраним є приміщення суду, та можливість користування туалетами свідчать, що приміщення суду є чистим і прибраним, це відмітили 90% респондентів, з них: 20% оцінили чистоту приміщення та можливість користування туалетами на "відмінно" та 70% - на "добре", проте 7% респондентів оцінили на "задовільно"та один (3%) - незадовільно.
Беззаперечним є той факт, що на оцінку якості роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як наявність інформації про організацію роботи та структуру суду: інформаційні стенди, графіки розгляду справ, наявність зразків документів, інформації щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів, а також наявність необхідної інформації на сторінці суду в Інтернеті.
Так, наявна в суді інформація задовольняє усіх респондентів, з них: 23% опитаних оцінили наявність інформації в суді на "відмінно", 67% - на "добре", 10% - на "задовільно".
Крім того, відвідувачам запропоновано оцінити ефективність організації роботи суду та надати відповіді на запитання:
- дотримання строків розгляду справ;
- вчасність надсилання судом повідомлень про розгляд справ;
- обґрунтованість перенесення судових засідань;
- додержання графіків судових засідань, часу слухання справ, тощо.
"Відмінно" - зазначили 14% респондентів; "добре" – 60%, "задовільно" – 10%, "незадовільно" – 13%, та один (що складає 3%) не визначився з відповіддю.
Насамкінець учасникам опитування запропоновано підтвердити певні ствердження щодо етики поведінки працівників апарату суду при виконанні своїх посадових обов’язків, а саме:
- Старанність і сумлінність;
- Бажання допомогти;
- Відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків судового розгляду;
- Форма одягу;
- Коректність та ввічливість.
"Відмінно" - зазначили 13% респондентів, "добре" – 80%, "незадовільно" – 7%.
Підсумовуючи викладене, можна дійти висновку, що організація роботи апарату у Токмацькому районному суді здійснюється в цілому на достатньому рівні.